Hoppa till sidans innehåll

Träningsrutiner


Träningsrutiner inför och efter ispass:
* Kom till ishallen 30 minuter innan isträning börjar och värm upp i 20 minuter, de sista 10 minuterna används till att knyta på sig skridskorna.

* Efter isträning joggar åkarna ner 5-7 minuter och stretchar sedan i 10-15 minuter innan de åker hem.

* Har man väntetid mellan isträning och off ice, alternativt har endast off ice på en träningsdag, kommer åkarna 20 minuter innan off icen börjar och värmer upp på egen hand. Se schema nedan.

* Off ice-passen är endast 45-50 minuter långa, därför behöver åkarna jogga ner och stretcha på egen hand efteråt.

* För de åkare som kommer direkt från skolan har vi överseende med att man inte hinner värma upp i 20 minuter, men att jogga 2-3 varv runt banan eller hoppa hopprep några minuter är bra om man hinner med.

Följande grupper behöver värma upp på egen hand inför off ice-passen:

Måndagar kl. 18.00-18.45 - Kappa och Sigma värmer upp på egen hand kl 17.40-18.00.

Torsdagar kl. 16.55-17.40 - Gamma, Delta, Zeta och Kappa värmer upp på egen hand kl. 16.35-16.55.

Fredagar kl.16.05-16.55 - Beta, Delta, Zeta 1 värmer upp på egen hand kl. 15.45-16.05

Söndagar kl. 15.05-15.55 - Alfa, Beta, Omega, Sigma börjar värma upp med jogging på egen hand kl. 15.00-15.05.

Alla åkare har eget ansvar för att jogga ner och stretcha ordentligt efter varje is- och off ice-pass.

Uppdaterad: 17 SEP 2018 13:24
Skribent: Li Bäckdahl
Epost: Adressen Gömd

 

Tyringe KS tackar sina sponsorer:

 

Hemköp

 

http://www.skogsbymontage.com/

 

Sparbanken Skåne

 

Sot o Vent

 

 

SVB

 

LF_09_ny_bf_cmyk_005271

 

Finja

HäGymnasier

HörgerudsEL

 

 

Postadress:
Tyringe KS - Konståkning
Paradisgatan 32-38
28232 Tyringe

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info